پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 205086
کشف 2 تن لواشک آلوده به مواد سرطان‌زا در دربند
تاریخ انتشار : 1395/03/09 16:15:28
نمایش : 1382
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، گفت: طي دو هفته گذشته در منطقه دربند اقدام به جمع‌آوري آلو و لواشک آلوده کرديم، اين اقلام آغشته به مواد رنگي و انواع مواد سرطان‌زا بوده است که در اين زمينه 2 تن توقيف و معدوم شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عرشي در نشست خبري گفت: با راه‌اندازي 150 پايگاه سلامت طي يکي دو سال اخير برابر با تلاش 25 سال گذشته که 140 پايگاه راه‌اندازي شده بود را ايجاد کرديم.

وي افزود: با احداث 23 پايگاه جديد به گسترش 100 درصدي شبکه بهداشت دست خواهيم يافت. متأسفانه بر خلاف نام استان تهران، مناطق محرومي داريم که چوب پايتخت را مي‌خورند مثلاً در فيروزکوه، قرچک و ورامين فرسوده بودن خانه‌هاي بهداشت چشمگير است به همين دليل بسياري از آنها تجهيز و نوسازي شد.

وي ادامه داد: شبکه بهداشت پرديس در سال گذشته راه‌اندازي شد اکنون 8 شبکه بهداشتي و 2 مرکز بهداشت داريم از طرفي موضوع خودمراقبتي و بيماري‌هاي غيرواگير هدف اصلي بوده، قدم‌هاي خوبي در اين زمينه برداشته‌ايم چرا که مرگ و مير ناشي از سرطان، حوادث و سوانح و بيماري‌هاي مزمن بيشتر شده است.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، گفت:‌در همين زمينه دو هفته گذشته در دربند اقدام به جمع‌آوري لواشک و آلو که به مواد رنگي آغشته بود کرديم که 2 تن توقيف و معدوم‌سازي شد اين خوراکي‌ها به مواد رنگي و انواع مواد سرطان‌زا آلوده بوده که باعث شيوع بيماري‌هاي غيرواگير مي‌شوند.

عرشي ادامه داد: در طرح جمع‌آوري قليان‌ها نيز در سفره‌خانه‌ها و رستوران‌ها اين طرح را آغاز کرديم و مشخص شد قليان‌هايي وجود دارند که بيش از 25 درصد آنها به مواد روانگردان آلوده هستند و جوانان به ويژه دختران چون تجربه‌اي به مصرف اينگونه مواد ندارند و فرق قليان آلوده و سالم را نمي‌دانند،‌آن را استعمال مي‌کنند.

وي گفت:‌ 700 هزار دانش‌آموز تحت پوشش دانشگاه هستند به همين دليل تا 2 ماه آينده طرح سنجش دانش‌آموزي آغاز مي‌شود اين در حالي است که امکانات ما براي آن محدود است.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html